Вівторок, 09.23.2025, 2:46 AM Вітаю Вас Гість


Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [0]
Для вчителів [9]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 29
Міні-чат
Корисні посилання

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Лічильник
counters for website
counters for website

Оцінювати процес навчання, а не результат – ключовий принцип НУШ

Традиційні оцінки для першачків тепер у минулому. Тепер учителі мають можливість не просто оцінити знання учнів чи кількість помилок у їхніх роботах, а й відзначити те, наскільки активно діти працювали на уроці, чи були допитливими, чи добре співпрацювали з однокласниками.

Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання передбачають спостереження за навчальним прогресом учнів, відстеження їхнього особистісного розвитку й набуття ними відповідних компетентностей, обговорення навчального поступу з батьками, поточний і підсумковий контроль знань. Така організація оцінювання враховує індивідуальні особливості розвитку кожного учня й дозволяє їм рухатися у своєму темпі.

Усю інформацію вчитель фіксує у Свідоцтві досягнень, яке передає батькам. Свідоцтво дає можливість оцінити загальні навички школярів, як-от: інтерес до навчання, зосередженість, самостійність, уміння поводитися та працювати в команді. Крім цього, воно дає широку характеристику досягнень учнів за кожним із предметів, відзначаючи їхні вміння. А оскільки Нова українська школа передбачає партнерські стосунки між педагогами та батьками, у свідоцтві вчителі вказують свої рекомендації, а батьки — побажання.

На практиці звикнути до нової системи оцінювання було досить непросто, каже вчителька початкових класів київського Навчально-виховного комплексу «Щастя» Олена Анцибор. Своїм досвідом вона поділилася з журналісткою проєкту «Дружня школа».

«Хоча оцінювання в початковій школі нині вербальне, нам все одно потрібно розуміти рівень знань учнів», – підкреслює вчителька.

Цього року зі своїми другокласниками Олена Анцибор почала практикувати самооцінювання. Після кожної роботи учні креслять невеликий відрізок, ділять його на чотири частини і підписують букви, що означають рівень виконання завдання: низький, середній, достатній, високий. Оцінюючи свою роботу, діти малюють відповідний смайлик (зазвичай це «добре»). А потім, під час перевірки, уже вчителька ставить власну букву і власний смайлик. Якщо робота виконана на низький чи середній рівень, педагог просто пише, що перевірила її – і діти розуміють, що саме вона мала на увазі, стараються працювати краще.

Олена Анцибор переконана: «Ми маємо заохочувати школярів і стимулювати їх до навчання, акцентувати увагу на всебічному розвитку дитини. У моєму класі учні завжди аплодують досягненням інших: я навчаю їх радіти успіхам однокласників».


Олена Анцибор

Непросто адаптуватися до змін і батькам, шкільне життя яких проходило за зовсім інших умов. Син спеціалістки з контекстної реклами Олени Тулюлюк Микола – третьокласник однієї з київських шкіл. Як і всі інші батьки, про його успіхи Олена дізнається зі Свідоцтва досягнень, та все одно непокоїться.

«Як мама школяра, я хочу розуміти рівень знань свого сина. Оцінка – це певний індикатор. І якщо вона погана, ти розумієш проблему і починаєш її вирішувати: повторюєш з дитиною матеріал, спілкуєшся з учителем тощо. Знаючи особливості характеру сина, я розумію: оцінки (або певна шкала успішності) стимулювали б його продовжувати роботу. Звичайно, такий підхід розділяють не всі батьки, адже діти дуже індивідуальні», – переконана мама третьокласника. 

Олена Тупюлюк може порівняти ефективність системи оцінювання в молодшій та базовій школі. Її старша донька зараз навчається в п'ятому класі й поглиблено вивчає математику. 

«Вона має хороші результати, але буває таке, що, пропустивши тему, не розуміє матеріал, втрачає інтерес – і це одразу видно по її оцінках. Тоді ми разом з нею працюємо над уроками, аби вона могла засвоїти пропущене. А от у ситуації з сином, на жаль, мені не завжди ясно, чи дійсно все добре, чи все ж таки він потребує додаткової допомоги — і якщо так, то з якої теми», – розповідає Олена.

Оновлене оцінювання Нової української школи має на меті розкрити потенціал кожної дитини, підтримати та надихнути її до навчання. На думку фахівців, такий бекграунд дозволить учням отримати позитивні враження від навчання та сформувати необхідні компетенції.  

Ярослава Кобинець, журналістка проєкту «Дружня школа» 

Цей матеріал створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Категорія: Для вчителів | Додав: musaeva_o (11.24.2020)
Переглядів: 159 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Новини osvita.ua
ДПА у формі ЗНО для четвертокласників: роз’яснення УЦОЯО
Державна підсумкова атестація в 4-му класі – це не іспит, а інструмент зворотного зв’язку
ДПА в 4 класі необхідна для моніторингу, – Бабак
Завдання ДПА – не лякати дітей і батьків, а дати чесну оцінку рівня знань і зробити систему освіти якіснішою для всіх
Шкільні поліціянти: дорогі вахтери чи гарантія безпеки?
Справжня безпека народжується не з форми в коридорі, а з ясних правил і поваги до кожного учасника освітнього процесу
Заяви про вступ до аспірантури подали вже майже 6 тисяч осіб
У МОН очікують приблизно 12 тисяч вступників, для яких виділено 5 тисяч бюджетних місць
Сумна статистика результатів НМТ з математики на прикладі уявної школи
Наочний приклад середньостатистичного випуску закладу освіти щодо розподілу результатів НМТ з математики
Пройдіть онлайн тести з природничих наук НМТ-2025
До переліку предметів НМТ за вибором входять усі природничі науки, а саме біологія, географія, хімія та фізика
Завдання та відповіді НМТ з англійської мови 2025 року
Завдання та правильні відповіді національного мультипредметного тесту (НМТ) з англійської мови 2025 року
Підсумки тижня в освіті: головні події
Пропонуємо перелік найбільш значних подій тижня, що відбулися в українській освіті
Завдання та відповіді НМТ з хімії 2025 року
Завдання та правильні відповіді національного мультипредметного тесту (НМТ) з хімії 2025 року
Завдання та відповіді НМТ з біології 2025 року
Завдання та правильні відповіді національного мультипредметного тесту (НМТ) з біології 2025 року
Шкільне життя
«Огонь запеклих не пече»: В Україні стартує XXV Всеукраїнський конкурс учнівської творчості, присвячений стійкості нації

Міністерство освіти і науки України оголосило про початок підготовки до проведення XXV Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості (Конкурсу) у 2025/2026 навчальному році. Цей важливий захід, що проводиться на виконання Указу Президента України від 22 березня 2002 року № 284, має на меті стимулювання творчого та дослідницького потенціалу молоді. Основним адресатом цього листа-повідомлення є Департаменти (управління) освіти …

The post «Огонь запеклих не пече»: В Україні стартує XXV Всеукраїнський конкурс учнівської творчості, присвячений стійкості нації first appeared on Шкільне життя.
ДПА у 4 класі у формі ЗНО: відповіді на головні питання від УЦОЯО

Український центр оцінювання якості освіти надав роз’яснення щодо впровадження державної підсумкової атестації у формі ЗНО на рівні початкової школи. Після появи повідомлень про зміни батьки, учителі та учні почали активно цікавитися особливостями нового формату. Чи справді буде ДПА у формі ЗНО для четвертокласників? Так, проте йдеться не про класичне ЗНО, а про оновлену комплексну контрольну …

The post ДПА у 4 класі у формі ЗНО: відповіді на головні питання від УЦОЯО first appeared on Шкільне життя.
МОН оголосило підготовку до Конкурсу імені Петра Яцика: деталі та умови участі

Міністерство освіти і науки України оголосило про початок підготовки до ХХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. Цей масштабний захід, запланований на 2025/2026 навчальний рік, має на меті піднесення престижу української мови та її популяризацію серед учнівської та студентської молоді. Лист, адресований департаментам освіти, закладам післядипломної педагогічної освіти, а також закладам фахової передвищої …

The post МОН оголосило підготовку до Конкурсу імені Петра Яцика: деталі та умови участі first appeared on Шкільне життя.
Умови виходу на пенсію за вислугу років для педагогів у 2025 році

Українські вчителі, викладачі та вихователі мають право виходити на пенсію не лише за віком, а й за вислугу років. Правила призначення пенсії за вислугу років регламентуються Законом України від 09.07.2003 № 1058-IV “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” та статтями 54 і 55 Закону України від 05.11.1991 № 1788-ХІІ “Про пенсійне забезпечення”. Хто має право на …

The post Умови виходу на пенсію за вислугу років для педагогів у 2025 році first appeared on Шкільне життя.
Оформлення біполярного світу (11 клас. Всесвітня історія)

Конспект уроку+ Презентація+ Відео: Оформлення біполярного світу Мета: З’ясувати причини та наслідки формування біполярного світу, зрозуміти сутність «холодної війни» та роль військово-політичних блоків (НАТО, ОВД) у закріпленні цього поділу. Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: 1. Пояснювати та визначати: Сутність терміну «біполярний (двополюсний) світ» та обґрунтовувати, чому саме США та СССР набули статусу наддержав …

The post Оформлення біполярного світу (11 клас. Всесвітня історія) first appeared on Шкільне життя.
Політика радянізації («совєтізації») та репресії західних областей УРСР (11 клас. Історія України)

Конспект уроку + Презентація + Відео: Політика радянізації («совєтізації») та репресії західних областей УРСР Навчальна мета: Охарактеризувати й визначити особливості політики радянізації в західних областях України в повоєнні роки. I. Організаційний етап (5 хв) Привітання, перевірка готовності класу. II. Актуалізація опорних знань (10 хв) Завдання: Використовуючи запитання рубрики «Пригадайте», повторити ключові факти з історії регіону. …

The post Політика радянізації («совєтізації») та репресії західних областей УРСР (11 клас. Історія України) first appeared on Шкільне життя.
Уряд виділив 6,2 мільярда гривень на доплати педагогам у вересні–грудні 2025 року

Кабінет Міністрів України здійснив розподіл понад 6,2 мільярда гривень на доплати педагогічним працівникам за роботу у несприятливих умовах праці у вересні–грудні 2025 року. Про це повідомив представник уряду у Верховній Раді України Тарас Мельничук у своєму Telegram-каналі. Згідно з оприлюдненою інформацією, розподілено субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам у розмірі 6 мільярдів 218 мільйонів 546,4 …

The post Уряд виділив 6,2 мільярда гривень на доплати педагогам у вересні–грудні 2025 року first appeared on Шкільне життя.
Комітет Ради визнав роботу МОН із забезпечення підручниками незадовільною

Голова Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак повідомив про критичну ситуацію із доставкою підручників у школи на початок 2025/2026 навчального року. Підручники для 8 класу не доставлені вчасно За словами Бабака, станом на 15 вересня підручники для учнів 8 класів так і не були доставлені у повному обсязі. Фактичний рівень …

The post Комітет Ради визнав роботу МОН із забезпечення підручниками незадовільною first appeared on Шкільне життя.
Сертифікація педагогічних працівників 2025: головні зміни та можливості

Сертифікація педагогічних працівників: Які зміни чекають вчителів у 2025-2026 навчальному році? З 1 вересня 2025 року вступає в силу оновлене Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2025 р. № 31. Ця процедура, мета якої — виявлення та заохочення вчителів із високим рівнем педагогічної майстерності, зазнала значних змін, спрямованих …

The post Сертифікація педагогічних працівників 2025: головні зміни та можливості first appeared on Шкільне життя.
Освітній серіал «Класний виклик»: поради для вчителів-початківців

Як упевнено взаємодіяти з учнями, організувати ефективні уроки та уникнути вигорання на початку педагогічної кар’єри? Відповіді та практичні інструменти пропонує освітній серіал «Класний виклик: початок учителювання», створений ГО «Навчай для України» для платформи Дія.Освіта. Цей безкоштовний курс складається із 7 серій загальною тривалістю 3 години 14 хвилин та дає практичні поради для вчителів-початківців. Серіал допомагає …

The post Освітній серіал «Класний виклик»: поради для вчителів-початківців first appeared on Шкільне життя.
Свята та події
Святковий календар. Спілкуємося українською мовою
Погода Харків
Моя кнопка
Друзі сайту